صنایع چوب طرح برتر
توليد و اجراي كليه پروژه هاي صنايع چوب ، کابینت

نکات فنی پس از نصب کابینت

1_ درهای کابینت را بیش از حد خود باز نکنید و یا محکم در جای خود نکوبانید چون در این صورت پس مدت کوتاهی درها از حالت طبیعی خود خارج شده و دچار افتادگی میشود و باید رگلاژ ( سرویس کردن ) شود.

2_ از لولاهایی با توجه به وزن در استفاده نموده . در صورت استفاده نکردن از لولای مناسب در، پس از مدتی دچار افتادگی میشود

3_ از ریلهای مناسب برای کابینت خود استفاده کنید زیرا روان حرکت کردن کشوها از موارد مهمی است که باید به آن پرداخته شود .

4_ در صورت گیر کردن کشو و به راحتی داخل نشدن آن کشو را خارج نموده و کلیه پیچهای ریلهای متصل به بدنه را وارسی نموده در صورت بیرون ماندن پیچ آن را بر جای خود بنشانید و کشو را در جای خود بگذارید .

5_ حد اکثر از پایه های فلزی برای کف کابینت خود استفاده کنید چون دارای توان بیشتری برای تحمل وزن میباشد.

6_ در صورت مشاهده پیچی که از کار بیرون مانده آن را در سر جای خود بنشانید زیرا با شل ماندن آن پیچ کار به خوبی به یکدیگر جفت نمیشود .

7_ از نوارهای لب چسبان مناسب استفاده کنید. نوارهای لب چسبان را برای این به کار میرود که لبه های خام نئوپان یا ام. دی. اف. دید نداشته باشد. در صورت دیدن زردی بر روی این نوارها که اکثراً بر روی نوارهایی با رنگ سفید قابل ملاحضه است بدانید که آن نوار سوخته است و پس از مدتی کنده خواهد شد. برای کنده نشدن این نوارها میتوانید از نوع مرغوب آن به نام (ABS) که یک ورقه پلاستیک به ضخامت نئوپان و یا ام. دی اف. است استفاده نمایید .

8_ پس از نصب کابینت قیدها( محل اتصال دوبدنه ) را که در کابینت زمینی و در سقف آن میباشد بررسی کنید تا ترک نخورده باشد چون در صورت ترکیده بودن آن و یا هر قسمت دیگر این ترکها بزرگتر شده و امکان بروز هر نوع مشکلی میباشد.

9_ برای اطمینان از ابعاد کابینت خود کلیه کابینت های خود را به این طریق اندازه گیری نمایید :
هر کابینت را به صورت مجزا از یک قطر به قطر دیگر آن اندازه بزنید در صورت مساوی بودن قطرها و یا تا2میلی متر خطا کابینت اصولی بسته شده است. در صورتی که کابینت از 2 میلی متر بیشتر خطا داشته باشد کابینت اصولی نیست و در اصطلاح به آن دوئیده میگویند و کابینت کج بسته شده است و درها خوب بر روی آن جفت نمیشود . دئیدگی یکی از اشکالات مهم کابینت میباشد که در مرحله ساخت باید به رعایت آن پرداخت در غیر این صورت در موقع نصب مشکلات جدی یرای نصب کننده بوجود میاید. دوئیدگی یکی از مسائل مهم در تولیدات چوبی میباشد.

10_ اگر به کابینت نصب شده بر روی دیوار خود شک دارید که از جنس نئوپان یا ام. دی .اف است و تمام قسمتهای خام محصول با نوار پوشیده شده است میتوانید اتو را روشن کنید پس از داغ شدن آن را بر روی نوار بکشید نوار نرم شده و با دست خود آن را بلند کنید. در این صورت متوجه نوع جنس مصرفی خواهید شد .

11_ صفحه کابینت باید به سقف کابینت زمینی پیچ شود تا بتوان آن را عوض کرد. در بعضی موارد مشاهده شده است که صفحه کابینت را به سقف کابینت زمینی با چسب متصل کرده اند. این کار درست نمیباشد چون در صورت بروز مشکل برای صفحه رویی کل کابینت زمینی باید جمع شود.
 




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:نکات فنی پس از نصب کابینت ,
ارسال توسط پاسبان وطن

نکات حفاظتی

1_ از گذاشتن وسایل سنگین به مدت زیاد در کابینت بپرهیزید چون مقاومت عمود بر الیاف تخته کم بوده و امکان شکست در کابینت را میدهد .

2_ کابینت خود را به اندازه معمول پر کنید زیرا در دراز مدت فشار به تخته آمده و در اصطلاح می گویند تخته شکم داده است یعنی قوس پیدا کرده .

3_ از چسب آبندی حتماً برای دور سینک خود استفاده کنید. سینک باید به صورت تراز در جای خود نشسته باشد چون در غیر این صورت آب در سینک میماند .
 
4_ اگر از گازهای تو کار یعنی تو نشسته استفاده میکنید حتماً لبه آن با صفحه رویی کابینت یکی باشد و در آن محل حتماً از چسب آبندی استفاده کنید .

5_ اگر نوارهای روی لبه کابینت کنده شده و یا شکسته شده سریعاً آن را تعویض کنید چون در صورت نفوذ آب به داخل آن باد میکند .

6_ هر چند وقت یک بار زیر کابینت خود را تمیز کنید تا محل تجمع سوسک و مورچه نشود مورچه متواند به بافت چوبی آسیب برساند.
 
7_ از پریدن روی کابینت و نشستن بر روی آن خود داری کنید چون فشار بیش از حدبه آن وارد میشود و احتمال شگست وجود خواهد داشت .

8_ هرگز کابینت چوبی و یا ساخته شده با ام دی اف را با آب نشویید.

9_ کف کشوهای کابینت ها اکثراً فیبر میباشد و چون فیبر از لحاظ مقاومتی ضعیف می باشد در هنگام چیدن وسایل در داخل کشوها دقت کنید وسایل سنگین در آن نذارید.

10_ از گذاشتن قاشق یا چنگال خیس در داخل گشوها بپرهیزید چون فیبر نسبت ب آب مقاوم نیست و سریعاً خراب میشود .

11_ در صورت کنده شدن روکش روی صفحه کابینت حتماً آن را عوض کنید چون در غیراین صورت و نفوذ آب به داخل آن پس از مدتی صفحه باد کرده و خراب میشود.

12_ در صورت ایجاد لک بر روی کابینت و نرفتن شما میتوانید آن را با کمی تینر فوری ببرید.تینر را با دست مال بر روی لک بکشید.

13_ هر چند وقت یک بار به کابینت زیر سینک نگاه کنید تا آب در آنجا چکه نکند.

14_ اگر کابینت خانه شما چوبی است هر چند وقت یکبار به آن واکس بزنید تا کابیت چوبی شما سالم بماند.
 




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:نکات حفاظتی پس از نصب کابینت,
ارسال توسط پاسبان وطن

روش علمی ساخت کابینت

بعد ار آن که پلان مربوط به آشپز خانه طراحی شد بصورت فیزیکی برای اندازه گیری در قسمت آشپزخانه از قسمت پایین یعنی از کابینت پایین شروع به اندازه گیری میکنیم ارتفاع کابینت پایین به اندازه 90سانتی متر از کف آشپزخانه و عمق لازم 56_60 سانتی متر از دیوار اندازه میگیریم.
از روی صفحه کابینت پایین اندازه گرفته و یونیت بالا را اندازه گیری میکنیم. بین کابینت بالا و پایین باید 60 سانتی متر فاصله بگذاریم و بعد از آن کابینت بالا را اندازه گیری میگیریم که ارتفاع کابینت بالا بین 70 الی 90 سانتی متر متغیر است و استاندارد عمق لازم برای کابینت بالا 30 سانتی متر است.
در اندازه بر داری از پلان آشپزخانه و موقعیت آن در طراحی اولیه بایستی فاکتورهایی نظیر کلید و پریز، هود، فاضلاب و غیره از نظر فاصله از گوشه ها و ارتفاع اندازه برداری شود.
 




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:روش علمی ساخت کابینت,
ارسال توسط پاسبان وطن

نوع کابینت 


کابینتهای آشپزخانه دارای دو قسمت زمینی و دیواری میباشد، که ارتفاع زمینی 90سانتی متر میباشد .
کابینت های زمینی دارای درب و بدنه پاخور (پا سنگ) و صفحه کابینت میباشد که به عرض59/5 سانتی متر با لبه پخ خرده در بازار موجود است و در دو نوع :

الف:MDF
ب: دو لایه نئوپان 16 میلی متری به یکدیگر چسبانده شده است که نوعMDF آن بهتر است، زیرا در رطوبت آشپزخانه بهتر است زیرا در رطوبت آشپزخانه دوام بیشتری دارد. رطوبت آشپزخانه یاعث میشود نئوپان باد کرده و خراب شود .

 کابینت هوایی به ارتفاع 90سانتی متر میباشد و عمق آن 28 سانتی متر است به ازتفاع 6سانتی متر زهوار نصب میشود که این زهوار از دیده شدن نور مستقیم مهتابی هایی که در زیر کابینت هوایی نصب شده است جلو گیری میکند و نمایی بهتر به کار میدهد .
دربالای کابینتهای هوایی به موازات سقف صفحه ای به عرض 15 الی 30 سانتی متر بیرون زده تا نمایی بهتر به کار بدهد و در روی این صفحات سوراخهایی برای قرار دادن هالوژنها توسط مته مخصوصی ایجاد میشود .
 

پایه کابینت

از پایه قابل تنظیم استفاده میشود که بتوان کابینتها را از نظر ارتفاع تنظیم کرد.
 




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:نوع کابینت ,
ارسال توسط پاسبان وطن

نوع پشت بند


برای پشت بند کابینت از فیبرهای یک رو سفید با روکش لترون استفاده میشود که در بازار با 122 سلنتی متر در 244و183سانتی متر در 266وجود دارد و به هر حال مناسبت ترین سایز برای تخته خرده چوب و تخته فیبر روکش دار ابعاد 183 در 266 است که در کمترین میزان پرت در مرحله ساخت را ایجاد می کند.پشت بند کابینت بوسیله MDF یا نئوپان 5 میلی متری پوشش داده میشود.
 




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:نوع پشت بند,
ارسال توسط پاسبان وطن

مواد اولیه مورد استفاده در ساخت کابینت
 
برای ساخت بدنه های کابینت از پانلهای : لایه ای، تخته خرده چوب و MDF با روکشهای طبیعی و مصنویی مانند: لترون ملامینه، فرمیکا، تخته خرده چوب و... استفاده میشود و برای صفحات رویه کابینت نیز که مستقیماً در معرض نفوذ آب سائیدگی حرارت و دیگر عوامل فرسایشی قرار دارد از تخته خرده چوبها با ضخامت های بالاتر 40الی 36میلی متر با روکش هایی از جنس HPLفرمیکا و دیگر روگشهای مقاوم در برابر فرسایش که به وسیله رزین ضد آب به تخته خرده چوب میچسبد استفاده میکنند که، این صفات بعد از پرس از دستگاه پست فرمینگ به صورت لبگرد در آمده و زیبایی دوچندان مییابد. از دو نوع پانل سفید بیشتر استفاده میشود

سوزنی و صابونی. از نوع سوزنی آن برای ساخت دربهای لب تخت بکار میرود.از نوع صابونی آن بیشتر برای قسمت زیر سینکی که در تماس مستقیم با آب قرار دارد استفاده میشود .علت اصلی این مسئله مقاومت بیشتر در مقابل آب در مقیاس با تخته خرده چوب واجد روکش ملامینه است که البته این ویژگی در تولید mdf است
 




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:مواد اولیه مورد استفاده در ساخت کابینت,
ارسال توسط پاسبان وطن

انوع سیستم آشپزخانه

 

1_ سیستم آشپزخانه راهرویی

2_ سیستم آشپزخانه L شکل

3_سیستم آشپزخانه L شکل

4_ سیستم آشپزخانخ V شکل

 

چیدمان کابینت باید به گونه ای باشد اولاً شکیل و مستحکم باشد ثانیاًتمام وسایلی که در یکزمان خاص مورد احتیاج است دو ریال کوتاهترین زمان ممکن قابل دسترسی باشد که این نکته را مثلث دستیابی آشپزخانه مینامند و اضلاع ان عبارت است از:

یخچال، سینک و اجاق گاز که بترتیب هر کدام محل دپوی مواد اولیه آشپزخانه محل آماده سازی و پردازش موادو بالاخره عملیات پخت و پز مواد است و از آنجا که بیشترن وقت آشپز حول این سه مرحله گرفته میشود. نزدیکی آن به یکدیگر موجب سهولت در کار خواهد شد. آخرین مراحل تکمیل ساختمان است در حقیقت وارث تمامی محاسن و معایب مهندسان، معماران و استاد کاران خواهد بود و میبایستی از ین سو با تمامی مسائل و معایب احتمالی کار ساختمان که به جای گذاشته شده است کنار آید و از سوی دیگر تمامی تلاش را به این نکته معطوف کند که، زیبا ترین طرح ممکن را برای فضای آشپز خانه فراهم آورد تا تمام آنچه را که وظیفه اصلی کابینت است به جا آورده شود.

طی سالیان گذشته در مورد کابینتهای زمینی عمق یونیت معادل 45 سانتی متر و عرض صفحات رویه کابینتهای زمینی 50سانتی متر بود ولی از اوایل دهه 80که برای اولین بار در ایران تولید شد. به سبب استفاده ار صفحات لبگرد با عرض60سانتی متر عمق یونیت نیز تا 56 سانتی متر افزایش یافت که بعد از آن تقریباً ابعاد استاندارد برای یونیت زمینی بکار میرود . در مورد یونیتهای هوایی یا دیواری به عمق 30سانتی متر و حد اکثر35 سانتی متر و ارتفاع 70 سانتی متر تا 90سانتی متر است که با توجه به ابعاد آشپزخانه انتخاب میشود .




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:انوع سیستم آشپزخانه,
ارسال توسط پاسبان وطن

از روزگاران قدیم طبقات چوبی و سنگی در محیط خانه و محل کار جهت استفاده از فضا وجود داشته و مورد استفاده قرار میگرفته، اما امروزه با توجه به محدودیت منابع و قیمت بالا و سنگین بودن چوبهای ماسیو(چوب خام تولید شده) و پیشرفت علوم صنایع چوب موادی مانند تخته خرده چوب و تخته فیبر با دانستیه متوسط (MDF ) و انواع پانلها با روکش طبیعی و مصنویی این محصولات افزوده میشود و تمامی تلاش تولید کننده پانلهای روکش دار بر این است که بتوانند ماده اولیه مورد نیاز برای ایجاد محیطی زیبا دو ریال آشپزخانه را فراهم نماید .




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:نکته های طراحی کابینت ,
ارسال توسط پاسبان وطن

براي ساخت درب كابينت :


درهاي كابين به چند دسته تقسيم مي شوند
1-   درهاي ساده با نوار لبه چسبان دستي يا P.V.C
2-   درهاي تمام چوب
3-   درهاي كارخانه اي به صورت لبه گرد
4-   درب هاي به صورت قابي يا پروفيلي
به طور كلي براي ساخت در و انداز دقيق در كابينت مثلاً براي يك جعبه 55 × 72 × 100 كه بصورت در دولكه‌ي
مي خواهيم استفاده كنيم.
100را به دو تقسيم كرده و از mm4 ميلي متر كم خواهيم كرد به اين منظور است (كه اصطلاحاً به آن بادخور گفته مي شود)  براي رگلاژ در تنظيم فاصله بين دو در كاهش است.
100÷ 2= 50
50cm – 4 mm = 49/6 cm

 




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:ساخت درب كابينت,
ارسال توسط پاسبان وطن

طريقه ساخت كابين زميني:

به طور مثال يك كابين به طول Cm 100 را در نظر مي گيريم.

براي ساخت اين كابين Cm100 به دو شيوه مي توانيم عمل كنيم.

اولين راه: يك كفه به ابعاد 55×100 و دو عدد ديواره به ابعاد Cm55 ×  Cm70 و دو تيرك Cm 8/96 × 7 نياز داريم.

كه اين كفه Cm 55× 100 را از زير به دو ديواره Cm 55 × 70 با پيچ اتصال مي دهيم و دو تيرك Cm8/96 × 7 كه ضخامت دو ديواره mm 16 از آن را كم كرديم براي بالا جعبه استفاده مي كنيم كه لبه يكي از اين تيرك ها لبه چسباني شده است چون هنگام باز و بسته كردن درب قابل مشاهده است و اين تيرك ها براي اتصال دو بدنه يا ديواره كابين و محل اتصال كابين به صفحه رويه به كار گرفته مي شود.

راه دوم:

كفه مورد نظر را Cm55 × 8/96 گرفته و دو ديواره را Cm 55× 72 مي گيريم و دو تيرك Cm 8/96 × 7 كه كفه مورد نظر در داخل دو ديواره قرار گرفته و به وسيله پيچ به هم اتصال داده شده است. و از بالا هم آن دو تيرك به دو ديواره متصل مي شود.

راه اول از راه دوم بهتر است به اين مقاومت جعبه اي كه كفه آن از زير پيچ شده است بيشتر از جعبه اي كه اتصال از كناره ها (ديواره ها)انجام شده است.

شيار زدن:

براي پوشاندن پشت جعبه كه به ديوار متصل مي شود از فيبر ر mm 3  استفاده مي كنيم به ديواره ها و كفه شيار زده و فيبر را در داخل آن شيارها مي كنيم.

فاصله شيار از ديواره اصلي mm 16 كه معادل با ضخامت يك MDF است و اين فاصله به اين منظور مي باشد كه دو تكه MDF را بعد از شياري كه فيبر در داخل آن است به ديواره هاي كناري و پشت تيرك بالا با پيچ متصل مي كنيم و اين تكه ها MDF به اين منظور است كه براي اتصال به ديواري كه جعبه ها قرار است در آن محل استفاده شود است.




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:طريقه ساخت كابين هوایی,
ارسال توسط پاسبان وطن

طريقه ساخت كابين زميني:

به طور مثال يك كابين به طول Cm 100 را در نظر مي گيريم.

براي ساخت اين كابين Cm100 به دو شيوه مي توانيم عمل كنيم.

اولين راه: يك كفه به ابعاد 55×100 و دو عدد ديواره به ابعاد Cm55 ×  Cm70 و دو تيرك Cm 8/96 × 7 نياز داريم.

كه اين كفه Cm 55× 100 را از زير به دو ديواره Cm 55 × 70 با پيچ اتصال مي دهيم و دو تيرك Cm8/96 × 7 كه ضخامت دو ديواره mm 16 از آن را كم كرديم براي بالا جعبه استفاده مي كنيم كه لبه يكي از اين تيرك ها لبه چسباني شده است چون هنگام باز و بسته كردن درب قابل مشاهده است و اين تيرك ها براي اتصال دو بدنه يا ديواره كابين و محل اتصال كابين به صفحه رويه به كار گرفته مي شود.

راه دوم:

كفه مورد نظر را Cm55 × 8/96 گرفته و دو ديواره را Cm 55× 72 مي گيريم و دو تيرك Cm 8/96 × 7 كه كفه مورد نظر در داخل دو ديواره قرار گرفته و به وسيله پيچ به هم اتصال داده شده است. و از بالا هم آن دو تيرك به دو ديواره متصل مي شود.

راه اول از راه دوم بهتر است به اين مقاومت جعبه اي كه كفه آن از زير پيچ شده است بيشتر از جعبه اي كه اتصال از كناره ها (ديواره ها)انجام شده است.

شيار زدن:

براي پوشاندن پشت جعبه كه به ديوار متصل مي شود از فيبر ر mm 3  استفاده مي كنيم به ديواره ها و كفه شيار زده و فيبر را در داخل آن شيارها مي كنيم.

فاصله شيار از ديواره اصلي mm 16 كه معادل با ضخامت يك MDF است و اين فاصله به اين منظور مي باشد كه دو تكه MDF را بعد از شياري كه فيبر در داخل آن است به ديواره هاي كناري و پشت تيرك بالا با پيچ متصل مي كنيم و اين تكه ها MDF به اين منظور است كه براي اتصال به ديواري كه جعبه ها قرار است در آن محل استفاده شود است.




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط پاسبان وطن

ابعاد كابينت:
كلاً كابينت به دو دسته تقسيم مي شود:
1-   هوايي
2-   زميني


زميني:
ارتفاع: ابعاد با پايه و صفحه: Cm 95-90 پايه Cm 14 و جعبه 72 صفحه روي كابين Cm4 و Cm 5 مقدار كلاژ پايه.
عمق: Cm55
عرض: بنابه فضاي لازم


هوايي:
ارتفاع Cm70 استاندارد Cm90 براي سقف هاي بلند Cm240
عرض: بنابه فضاي لازم مورد نياز.
عمق: Cm30




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط پاسبان وطن

نحوه ساختن یک یونیت یا کابین تک درب

اول اندازه سایز استاندارد کابینت زمینی رو بگم

عمق 55سانتیمتر

عرض یونیت دلخواه و مورد نیاز

ارتفاع 14سانتیمتر پاخور(تخته ای زیر کابینت که برای خوردن پا و آب که کابینت خراب نشه)

خوده کابین یا یونیت 72سانتیمتر

البته کل ارتفاع کابینت زمینی میشه 90سانتیمتر با صفحه روی کابینت

و نحوه ساخت با در مکس




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:نحوه ساختن کابین تک درب,
ارسال توسط پاسبان وطن

بازدید و اندازه گیری پروژه

طراحی با نرم افزار  autocad و برآورد هزینه

تنظیم قرارداد

طراحی 3D پروژه توسط متخصصین طرح برتر

رضایت کامل مشتری از پروژه

اجرای پروژه

 

پاسبان وطن         09191263117

    




ارسال توسط پاسبان وطن
ارسال توسط پاسبان وطن

برای مشاهده تصاویر بیشتر به ادامه مطلب بروید ...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:کابینت, نمونه کابینت, نمونه کار کابینت,
ارسال توسط پاسبان وطن

طرح و اجرا از طرح برتر

برای مشاهده تصاویر بیشتر به ادامه مطلب بروید ...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط پاسبان وطن

طرح برتر در منطقه آزاد بندر انزلی با بیش از 5 سال فعالیت در زمینه طراحی و تولید صنایع چوبی و کابینت آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز میباشد

 

آدرس : بندر انزلی، میدان گمرک، طرح برتر

تلفن: 09191263117

پاسبان وطن




تاریخ: سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط پاسبان وطن

توليد و اجراي كليه پروژه هاي صنايع چوب ، کابینت

طراحي ، محاسبه ، نظارت ، مشاوره ، مديريت ، توليد و اجراي كليه پروژه هاي صنايع چوب ،

 

ساخت درب هاي تمام چوبي ، اچ دي اف ، پي وي سي ، پرسي و سی ان سی

 

ساخت پنجره هاي چوبي

 

ساخت كابينت هاي آشپزخانه چوبي ، ام دي اف و مدرن

 

ساخت كمدهاي لباس

 

ساخت قرنيز ، ديوار كوب ، پارتيشن و سقف هاي كاذب

 

ساخت شومينه چوبي

 

ساخت كتابخانه

 

ساخت ميز پذيرش




تاریخ: سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط پاسبان وطن

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 38324
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1